نجاری و رنگ کاری چوب

نجاری هنر شکل دادن و مونتاژ چوب، چوب‌ کاری و کنار هم قرار دادن قطعات است. در واقع نجاران انواع سازه‌ها و وسایل منزل، تجاری و صنعتی را می سازند و نصب و تعمیر می‌کنند. به طور کلی نجارها با چوب، فولاد و بتن سروکار دارند. همچنین اغلب درگیر تخریب و نگهداری این سازه ها و وسایل هستند.

اکثر نجارها بر روی یادگیری اصول اولیه مانند اره کردن، اندازه‌گیری، طراحی و خواندن نقشه‌ها تمرکز دارند. علاوه بر آموزش فنی، تمرکز بر آموزش ایمنی نیز وجود دارد. نجارها باید مهارت دستی، دقت در جزئیات و توانایی حل سریع مشکلات را داشته باشند.

نجاری و رنگ کاری چوب

نجاری

اکثر نجارها برای موفقیت در موقعیت‌های خود به چندین مهارت نیاز دارند. آن‌ها باید از مهارت‌های اولیه ریاضی برای محاسبه اندازه‌گیری‌های دقیق هنگام ساخت سازه‌ها استفاده کنند. یک نجار باید تعیین کند که چقدر مواد برای تکمیل یک پروژه مورد نیاز است و اغلب هزینه ها را کنترل می‌کند تا در بودجه خود باقی بماند.

نجاران اغلب به عنوان بخشی از یک تیم برای تکمیل یک پروژه کار می‌کنند و برقراری ارتباط موثر ضروری است. همچنین ممکن است مستقیماً با مشتریان کار کنند تا نیازهای آنها را شناسایی و سپس آن دستورالعمل ها را به اعضای تیم منتقل کنند. مهارت های ارتباطی خوب برای نجار شامل مهارت های نوشتاری و کلامی و همچنین مهارت های گوش دادن فعال است.

نجاری برای ساختن سازه‌های ایمن و دائمی نیاز به دقت بالایی دارد. نجارها باید دقیقاً اندازه‌گیری کنند و اقلام را به اندازه‌هایی که در نقشه‌های خود تعیین کرده‌اند برش دهند. جزئیات گرا بودن تضمین می‌کند که نجارها سازه‌ها را مطابق با مشخصات بدون نیاز به ایجاد تغییرات عمده بسازند و در زمان و هزینه صرفه جویی کنند. آن‌ها علاوه بر تمام وظایفی که دارند تعمیرات و بازسازی سازه‌هایی چون درب، پنجره و … را نیز انجام می‌دهند.

مسئولیت های نجار

– نصب، نگهداری و تعمیر انواع محصولات چوبی منزل مانند کابینت، درب، کمد دیواری، مبلمان، صندلی، تخت خواب و …

– انجام کار مطابق با بهترین شیوه های ایمنی

– نگهداری از ابزار و تجهیزات در شرایط عملیاتی ایمن

– بازرسی ساختمان و شناسایی تعمیرات مورد نیاز

– تعمیرات اسنادی و نگهداری سوابق کامل

– برش و تغییر شکل چوب

– ساخت درب، کابینت و پنجره

– اندازه گیری و علامت‌گذاری درست برای برش چوب

رنگ کاری چوب

صنعت نجاری فقط مختص به ساخت و تولید سازه‌های چوبی نیست بلکه مرحله‌ای به نام رنگ کاری وجود دارد که از اهمیت زیادی برخوردار است. درواقع زیبایی ظاهری محصول چوبی به رنگ کاری آن بستگی دارد. رنگ کاری باید با دقت و ظرافت زیادی انجام شود تا محصول نهایی بدون نقص باشد. اطلاع از اینکه چه رنگی مناسب برای چه چوبی بوده و استفاده از آن چگونه است و مهارت از واجبات این حرفه محسوب می‌شود.

رنگ کاری چوب

گاهی ممکن است وسایل چوبی مانند درب، پنجره، مبلمان، صندلی و … که بر اثر ضربه، گذر زمان، پوسیدگی دچار آسیب شده‌اند به رنگ کاری نیاز داشته باشند. یکی از نکاتی که باید در این مرحله به آن توجه نمود، نوع و بافت چوب است که براساس این موضوع باید از ابزار و رنگ‌های مختلفی استفاده کرد. بعنوان مثال در بعضی از قسمت‌های سازه می‌توان از پیستوله برای رنگ کردن استفاده کرد اما برای رنگ‌ کاری‌های ظریف قلمو کاربرد دارد. باید بدانید که قبا از رنگ کاری باید زیر سازی انجام می‌شود در غیر این صورت رنگ به خوبی روی چوب قرار نمی‌گیرد یا به اصطلاح نمی‌خوابد.

خدمات نجاری و رنگ کاری

اگر در منزل به خدمات نجاری مانند ساخت درب، کابینت، مبلمان، صندلی، پنجره، درب سرویس بهداشتی و … نیاز دارید یا آن‌ها دچار آسیب، شکستی، بادکردگی شده‌اند شرکت کارن با تیم متخصص و مجرب خود می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. همچنین خدمات رنگ کاری چوب نیز توسط کارن ارائه می‌شود.

بنابراین تمامی خدمات، تعمیرات و ساخت تمام سازه‌های چوبی منزل به همراه رنگ‌ کاری آن‌ها جزء فعالیت‌های شرکت کارن است. کارشناسان ما با یک تماس در محل حضور یافته و پس از بررسی خدمات مورد نظر شما را در کمترین زمان و با هزینه پایین انجام می‌دهند. از دیگر خدمات این شرکت در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ساخت و تعمیرات جزیره آشپزخانه
  • ساخت کابیت‌ ممبران، های گلاس
  • کمد دیواری
  • مبلمان و صندلی
  • میز تلوزیون
  • ساخت تی وی روم
  • کابین دستشویی
  • و …

درباره نویسنده

کارن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.