تعمیرات قفل های الکترونیکی لاکر

در مکان‌های مختلفی مانند استخر، باشگاه، سالن‌هی ورزشی و سایر موارد وجود یک کمد قفل‌دار از واجبات است. قفل این نوع کمدها به دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند سنتی و الکترونیکی. در قفل‌های سنتی مشکلاتی چون امنیت پایین، امکان شکستی قفل و سرقت محتوای داخل کمد، گم شدن کلید و پرداخت هزینه بالا وجود داشت، به همین دلایل قفل های الکترونیکی لاکر وارد بازار شدند و توانستند جایگزین قفل‌های سنتی شوند. این قفل‌ها از طراحی زیبا و کاربری آسانی برخوردار بوده و امروزه در بیشتر استخرها، سالن‌های ورزشی و … استفاده شده‌اند. تیم کارن در زمینه جازگرین کردن و تعمیرات قفل های الکترونیکی لاکر خدمات ارائه میدهد.
تعمیرات قفل های الکترونیکی لاکر

قفل الکترونیکی لاکر

به قفل‌های مورد استفاده در کمد استخرها، سازمان‌‌ها، باشگاه‌های ورزشی و … قفل لاکر می‌گویند. این قفل الکترونیکی کمد از قیمت ارزانی برخوردار بود و به خوبی می‌تواند امنیت وسایل موجود در کمد را حفظ نماید. در ساخت این محصولات از جدیدترین جوانب امنیتی استفاده شده است و مشکلات قفل‌های سنتی را ندارند. همچنین آن‌ها در برابر نفوذ مایعات و رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. قفل الکترونیکی لاکر به دو دسته آنلاین و آفلاین طبقه‌بندی می‌شوند.

قفل الکترونیکی آفلاین

قفل الکترونیکی آفلاین با قفل سنتی تفاوت زیادی دارد. این نوع قفل نرم افزاری نیست و در واقع از سخت افزار ساخته شده است و توسط مچ‌بند هوشمند و یا کارت RFID باز می‌شود. در بیشتر مکان‌ها از مچ‌بند استفاده می‌شود. قفل الکترونیکی آفلاین لاکر شکل زیبایی دارد و بر روی درب کمد قرار گرفته است. وقتی وارد باشگاه یا استخر می‌شوید به شما یک مچ‌بند یا کارت داده می‌شود که به یک کمد مشخص اختصاص دارد. پس از دریافت با چسباندن کارت یا مچ‌بند بر روی قفل درب کمد باز می‌شود. این قفل‌ها بدون نیاز به برق بوده و با باتری کار می‌کنند.

– باز کردن قفل توسط مچ بند

جنس این مچ‌بندها از سیلیکون است و با نام مچ‌بند لاکر و یا استخری نیز شناخته می‌شوند. داخل آن‌ها یک آنتن RFID وجود دارد و با ارسال امواج مغناطیسی کار می‌کند. امنیت این نوع قفل بالا بوده و به خوبی از محتوای داخل کمد حفاظت می‌کند و تا زمانی که مچ بند را در مقابل قفل نگه ندارید درب باز نمی‌شود. شما می‌توانید این مچ بند را به سادگی دور دست خود بیندازید و نگران گم شدن آن نباشید. این قفل انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • فنری: مشابه دستبند بوده و حالت ارتجاعی دارند.
  • سیلیکونی: به علت نرم بودن جنس آن طرفداران زیادی دارد.
  • ساعتی: به دلیل شباهت بند آن با ساعت به این نام شناخته می‌شود.

– باز کردن قفل توسط کارت هوشمند

این کارت‎‌ها بدون تماس با قفل و توسط تگ‌های RFID کار می‌کنند. دو نوع کارت وجود دارد کارت‌های RO و مایفر. این کارت‌ها با امواج رادیویی کار می‌کنند.

ساختار قفل های الکترونیکی لاکر

این قفل‌ها زبانه‌ای هستند و از دو بخش ساخته شده‌اند: سیم پیچ و هسته‌ی سلونوئید. هنگامی که شما کارت یا مچبند را به قفل نزدیک می‌کنید سیم پیچ با ولتاژ ۱۲ ولت زبانک را به سمت داخل حرکت می‌دهد و درب کمد باز می‌شود. نیروی مورد نیاز این قفل از باتری تامین می‌شود که باید هرچند وقت یکبار تعویض شوند.

معایب قفل های اکترونیکی

درست است که قفل الکترونیکی کمدی در مقایسه با قفل‌های سنتی مزایای بیشتری دارند و راحت‌تر و ایمن‌تر عمل می‌کنند اما معایبی نیز دارند. یکی از این مشکلات مصرف زیاد باتری است که در زمان تمام شدن باتری، درب کمد به سختی باز خواهد شد. و مورد دوم گم شدن کارت یا مچ بند توسط فرد است که در این صورت مسولین برای باز کردن درب دچار مشکل می‌شوند.

تعمیرات قفل الکترونیکی لاکر

قفل‌های الکترونیکی لاکر ممکن است بر اثر نفوذ آب یا رطوبت، یا تمام شدن باتری و باز نشدن درب، استفاده نادرست و .. دچار مشکلاتی شوند. که در این صورت به جای تعویض می‌توانید از گزینه تعمیرات استفاده کنید تا هزینه کمتری را متقبل شوید. اما گاهی قفل‌ها بر اثر استهلاک و گذشت زمان نیاز به تعویض دارند. تیم متشکل از کارشناسان باتجربه شرکت کارن که در در زمینه تعویض و تعمیرات قفل لاکر استخری و باشگاهی تخصص دارند، می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه، خدمات و تعمیرات لاکر را انجام دهند که عبارتند از:

  • تعویض و تبدیل قفل‌های قدیمی به هوشمند
  • بازسازی رنگ پریدگی و شکستگی
  • مجهز نمودن لاکر به قفل های الکترونیکی کارتی و دستبندی
  • تعویض روکش‌های درب کمد
  • تعمیر لولا
  • تعویض قفل
  • تعویض درب کمد

درباره نویسنده

کارن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.